Ono o čemu se već neko vrijeme priča dobiva i sve više uporišta u samim podacima - tiskane knjige nisu na pragu nestanka, na nizu jakih tržišta doživljavaju i porast prodaje dok paralelno elektroničke knjige i posebno specijalizirani uređaji za njihovo čitanje bilježe smanjenu popularnost.

Zanimljivo je da proces biva sve izraženiji u SAD-u, tržištu koje se uobičajeno smatra indikatorom svjetskih trendova te kupcima/publikom koja spremno prihvaća tehnološke novitete.

Prema Nielsen BookScanu, agenciji koja prikuplja podatke o prodaji za 85 % američkog tržišta, do početka ovogodišnjeg prosinca prodano je 571 milijun tiskanih knjiga dok je u istom razdoblju prošle godine broj stao na 559 milijuna što je rast od 12 milijuna tiskanih knjiga. Osim u navikama potrošača, koji posebno za djecu kupuju tiskane knjige, razlozi porasta prodaje traže se i u pojavi izdanja kao što su “Go Set A Watchman”, novog rada Harper Lee i autorice kultne knjige “Ubiti pticu rugalicu” čiji je prolazak na tržištu također indikativan - tiskanih primjeraka knjige je prodano četiri puta više od elektroničkih što pokazuje da kupci žele biti vlasnici tiskane knjige.

Što se samih e-knjiga tiče već je u listopadu podacima utvrđeno da 19% Amerikanaca ima e-čitač što je priličan pad s 32% koliko ih ga je posjedovalo prošle godine.

Prema našoj interpretaciji, trendovi prije svega pokazuju da smo proteklih godina živjeli pod snažnim dojmom nekritičkih i ne suviše analitičkih ili istraživačkih medijskih vijesti o “smrti tiskane knjige” i glorificiranju "elektroničkog" svijeta dok je stvarnost, ponašanje različitih kategorija kupaca i čitatelja prilično slojevitije i kompleksnije.