Premalo je žena u strip industriji i svaka je dobrodošla u tom području jer stripova, složit će se i čitatelji i autori, nikada nije bilo i nikada neće biti previše. Premda muškarci prevladavaju i kao čitatelji i kao autori, žene su jednako dobrodošle i kao čitateljice i kao autorice - kada ih jednom zarazi stripomanija, to im ostane za cijeli život poput herpesa. Žene se svojski trude kao autorice i napreduju u tom pogledu, možda ih baš malobrojnost u muškom okruženju motivira da postanu i ostanu netko u toj podosta zatvorenoj umjetničkoj domeni.

Scenaristica Sylviane Corgiat (1955.) i crtačica Laura Zuccheri (1971.) zajedno su osmislile serijal Stakleni mačevi (Fibra, 2016.). Osim na serijalu Stakleni mačevi, Laura Zuccheri surađivala je nakratko kao crtačica na vestern serijalu Ken Parker (epizoda Osuđenici), kriminalističkom serijalu Julia i serijalu Zona X, a nedavno je napravila naslovnicu za novu ediciju „Color Tex“. Sylviane Corgiat od 2004. godine piše scenarije za stripove, dosad je surađivala s više crtača (Corrado Mastantuado, Christelle Pécout, ChrisCross).

Naslov Stakleni mačevi sastoji se od 4 albuma (Yama, Ilango, Tigran, Doimon) što su u Francuskoj izlazili od 2009. do 2014. godine. Hrvatsko integralno izdanje obuhvaća sve albume – na početku priče upoznajemo djevojčicu Yamu koja živi skladnim životom u malom selu. Nakon što s neba padne stakleni mač, dječja idila posve prestaje - u selu se pojavi Orland sa svojom vojskom koji zahtijeva Yaminu majku. Majka joj uskoro bude oteta, a otac, poglavica sela, ubijen, pa je Yama prisiljena bježati, tim više jer je dotaknula stakleni mač bez da se poput drugih znatiželjnika pretvorila u staklo. Utočište pronalazi kod Miklosa, bivšeg vojnika čija je prošlost usko vezana uz Orlanda. Miklos i Yama sklapaju nagodbu – Miklos će Yamu naučiti baratati mačem i tako ju učiniti ratnicom koja će se pokušati osvetiti Orlandu, a Yama će zauzvrat Miklosa odvesti do sela i izvaditi mač kojim bi se trebala spriječiti propast svijeta (stakleni mač jedan je od četiriju mačeva koji bi trebali spriječiti propast). Sunce se gasi, svijet polako i sigurno propada, a uzrok svemu tome je ljudska komponenta. Osvetnički put odvest će Yamu i Miklosa u grad Karelane.

Uz klasičnu priču o osveti, serijal Stakleni mačevi natopljen je motivima ekološke katastrofe - kao u doba faraona i ostalih oblika vladavina, autokrativno društvo razvija se nauštrb malih ljudi i prirode – grana se grad Karelane i društvena moć raste, a mali čovjek i prirodni okoliš propada. Vladare Karelanea, naravno, ne zabrinjava neuravnoteženost u prirodnom svijetu, dok sitni poslušnici ne mogu djelovati na ubitačne prirodne mijene. „Sa sela, uništenog užasnim vremenskim neprilikama, došle su rijeke izgladnjelih izbjeglica koje je grad protjerao u močvarne slamove izvan grada. Sva bijeda i bolest svijeta okupila se podno Karelaneovih bedema, na području toliko izjedenom vodom i truleži da su ga bogati s uzvisine nazivali močvarom komaraca.“ (61.)

Yama, Miklos i ostatak društva pridonijet će svojim postupcima socijalnom boljitku, izmijenit će nestalnu budućnost. Nažalost, klišeja u naraciji ne manjka, no Stakleni mačevi primjeren su primjer pustolovnoga štiva. Publiku će zasigurno osvojiti crtež Laure Zuccheri, dok bi nešto zahtjevniji konzumenti u narativnom smislu mogli dobiti osjećaj zakinutosti. Potpisnik ovih redova nije ljubitelj fantastike, no u ovom je naslovu uživao - Sylviane Corgiat uspjela je iskombinirati fantastiku, pustolovinu i ekologiju u smislenu cjelinu. Zajedničkim radom Laura Zuccheri i Sylviane Corgiat dokazale su da žene imaju pravo boravka u devetoj umjetnosti.