Najveći neprijatelj slobode jest zadovoljan rob.

Ovom poznatom mišlju Hajrudin Hromadžić simbolično započinje svoju studiju o konzumerizmu, sveobuhvatnom fenomenu današnjice. Autor pruža iscrpnu analizu aktualnih dimenzija potrošačke kulture, karakteristika i rituala suvremenog konzumerizma te krucijalnih pokretačkih snaga neoliberalnoga kapitalističkog sustava.

Autor mnoštvom primjera objašnjava kako smo svjedoci dobrovoljnog ropstva korisnika, gdje se konzumerizam pričinjava kao potreba, a u svojoj srži reprezentira ideologiju suvremenog kapitalizma. Na cjelovit način pružena je analiza povijesnog konteksta razvoja suvremenoga konzumerističkog društva, teorijska istraživanja fenomena konzumerizma, pojašnjeni su neoliberalni koncepti i njegove poveznice s konzumerizmom te vrlo zanimljivim prikazom shopping malla kao ultimativnog potrošačkog teritorija, Hromadžić detaljnije pojašnjava mehanizme konzumerističkog kapitalizma.

S obzirom da smo danas svjedoci sve veće opsjednutosti potrošnjom, gomilanja najčešće nepotrebne odjeće i stvari, manipulacije potrošačima raznim strategijama i trikovima radi nagovora na kupnju, smatram da je Hromadžićeva studija konzumerizma zanimljiva utoliko što teorijski rasvjetljava prevladavajuće potrošačke fenomene današnjice. Ovu dubinsku analizu veoma prisutnog fenomena današnjice stoga preporučujem svima jer pruža cjelovitu teorijsku osnovicu za unapređenje daljnjih rasprava i promišljanja o ovoj sveprisutnoj problematici.       

Pronađite Konzumerizam na našim policama.