Osnovne informacije: 

Čitateljski klub: Studentski čitateljski klub

Pročitana knjiga: Badem

Autor: Nedžma

Datum rasprave: ožujak 2012.

Dok sam čitala knjigu Badem, iz nekog mi je prikrajka uma virkalo pitanje: „Dovraga, kako ćemo razgovarati o knjizi u kojoj ima toliko seksa, a mi smo si međusobno još uvijek pomalo strani?“ Međutim, čim je rasprava krenula, odgovor na pitanje nije mi više bio potreban.

Neki od nas odlučili su se prilično slobodno koristiti vokabularom kojim se barata u knjizi, dok su drugi izbjegavali „neumjesne“ riječi i tražili „pristojnije“ zamjene. Međutim, komunikacije o knjizi svakako je bilo, nebitno kojim smo se riječima koristili. Bilo je komentara kako knjiga podsjeća na trećerazredni pornofilm (što god to značilo, nisam nikada gledala trećerazredne pornofilmove), a rijetki su bili komentari koji su hvalili nešto u knjizi.

Kritiziralo se oštro, opako, a često su mi komentari ostavili zbunjenog čovječuljka koji se čitavo vrijeme nešto pita u onom istom prikrajku s početka priče. Naišli smo na problem definicije seksa. Može li se seksom smatrati čin u kojem nije došlo do spajanja muškog i ženskog tijela? Što je seks uopće? Bili smo sasvim zbunjeni.

A zatim smo se dotakli i položaja žene u islamskom svijetu. Zašto se žene sakrivaju iza vela? Postavljeno je pitanje sadrži li njihovo sakrivanje zapravo u sebi prikrivenu mušku nesigurnost. Jer ako se lijepa žena mora sakrivati od svijeta, boje li se muškarci da bi žena mogla biti dominantna? Ili bi mogao naići bolji koji bi mogao osvojiti ženino srce?

Dotaknuli smo se i pojma ženine fatalnosti. Može li žena biti toliko fatalna da muškarac odluči počiniti samoubojstvo iako se nikada nisu ni poljubili? Što je to uopće fatalnost?

Iako je prosječna ocjena koju smo dali knjizi prilično slaba, čini mi se da se iza naizgled površne žbuke zidova o kojima smo progovorili skriva jedan zaista kompleksno sazidan svijet psihološke karakterizacije likova, kulturne determiniranosti i životnih sudbina koje bi trebale malo više bocnuti našu znatiželju.