Sandra Centner: Kako zavoljeti knjigu i čitanje

Autorica razmatra kako kod djece pobuditi ljubav za knjige i čitanje kroz aktivnosti i poticaje u obitelji, vrtiću, školi, knjižnici i knjižari. Daje ideje i primjere dobre prakse, a tekst je oplemenjen mudrim mislima i izrekama koje se odnose na knjigu i čitanje.


Nadežda Čačinovič: O ljubavi, knjigama i stvarima koje govore

O nizu tema koje dotiču općeljudsko iskustvo, poput ljubavi, starosti, časti, čitanja, imaginacije, umjetnosti, odabrani kratki eseji donose razmišljanja u osobnom tonu, a na osnovi autoričina filozofskog obrazovanja i znanstvenog profila.


Ivana Bašić: Biblioterapija i poetska terapija

Pionirski rad iz ovog područja kod nas, priručnik je namijenjen radionicama i seminarima poticanja i profinjavanja komunikacije koju autorica, profesorica hrvatskog jezika i književnosti, smatra najvećom vrijednošću. Prvi dio nudi kratku povijest biblioterapije i poetske terapije. Drugi i treći dio donose uvid u modele i metode, a četvrti primjere korištenja metafore u kliničkoj praksi. U petom dijelu je osvrt na posebnost poetske terapije u radu s adolescentima (pristup nastavi književnosti s obzirom na komunikacijske vrednote). Priloženi su i didaktički materijali za pripremu poetske terapije i vježbe za individualni i grupni rad, bibliografija, a u dodatku su analize pjesama.


Danko Plevnik: Tko je vaš najbolji čitalac

Publicistička knjiga autora pojma legologije, znanosti o čitanju, te uspješnice "Fortuna čitanja", u kojoj autor pristupa čitanju proaktivno, nudeći aktualnu alternativu poznatom pitanju Tko je Vaš najbolji pisac? Autor podržava svakog čitatelja u njegovoj potrazi za vlastitom lektirom, načinom i stilom čitanja, naslovima i autorima, osobnom interpretacijom te filozofijom čitanja.


Mira Čudina-Obradović: Psihologija čitanja

U priručniku su, na temelju rezultata najnovijih znanstvenih istraživanja, izneseni zaključci o tome što je znanost o čitanju, što ona korisno i novo nudi za ustrojavanje i poboljšanje podučavanja čitanja, što se danas zna o prirodi vještine čitanja, s posebnim naglaskom na njegove početke. Obuhvaćene su spoznaje iz neuroznanosti, psiholoških istraživanja i eksperimenata, pedagoških istraživanja te rezultati prakse podučavanja čitanja. Uz priručnik dolazi i radna bilježnica s primjerima aktivnosti koje u vrtiću i na samom početku prvoga razreda osnovnoškolskog obrazovanja mogu pomoći u razvoju i ispravljanju percepcije govora, vježbama za čitanje i pisanje pomoću slovarice te zadacima za vježbanje uočavanja značenja.


Ivana Bašić: O čitateljskim grupama

Metodički priručnik s primjerima dobre prakse, namijenjena svim sadašnjim i budućim voditeljima i članovima čitateljskih grupa koji žele saznati na koji način mogu okupiti ljude, pokrenuti grupu/klub ili osvježiti dosadašnji rad. 


Aleksandar Stipčević: Sudbina knjige

Sadržaj knjige je prava riznica najraznovrsnijih podataka o pismu, knjigama, piscima, nakladnicima i autorima, o svemu što je vezano za sudbinu knjige, a to znači i pisane kulture u povijesti ljudskog roda. U knjizi se ravnopravno raspravlja o sudbini knjige u hrvatskoj kulturi sa sudbinom knjige i općoj, "svjetskoj" povijesti knjige. Najveća odlika knjige je u piščevoj sposobnosti da sintetizira trendove života knjige u povijesti. Baveći se u najvećem dijelu svojeg dosadašnjeg opusa upravo problematikom knjige, autor je i ovim rukopisom pokazao da je ova tema nepresušna. Ovaj tekst je namijenjen svim proučavateljima knjige, a posebno studentima humanističkih znanosti.


Danko Plevnik: Fortuna čitanja

Zbirka pet ogleda posvećenih čitanju. Autor, doktora informacijskih znanosti, se u knjizi bavi mnogim problemima suvremenog čitanja i čitatelja: izazovi čitanja u 21. stoljeću, razlike između hipotetskog i dokumentiranog čitatelja, multidisciplinarno proučavanje i predavanje o čitanju te tehnologijske osnovice budućeg čitanja. Obrazlažući pojam znanosti o čitanju - legologije (autor pojma je ujedno i autor ove knjige), autor donosi okvire i zadatke te znanosti i postignuća legologije u Hrvatskoj.


Karol Visinko: Čitanje, poučavanje i učenje

Priručnik namijenjen učiteljima i nastavnicima, te studentima hrvatskog jezika u kojemu autorica, prikazujući načine stjecanja čitalačkih navika i razvijanja čitalačke pismenosti od najranije dobi, vještinu čitanja postavlja u "suvremeni kompetencijski okvir i razmatra kompetencije čitanja u odnosu na temeljne kompetencije za cjeloživotno učenje".


Danko Plevnik: Tolle lege: za slobodu čitanja

Knjiga je svojevrsna povijest filozofije čitanja. U njoj su sabrani brojni stavovi o tome što je čitanje ili kako se čita. Autor vodi čitatelja kroz razna istraživanja čitanja u čitavom svijetu, a izmislio je i termin za znanost o čitanju - legologija. Dio knjige posvetio je i prednostima elektroničkog teksta te o utjecaju interneta na čitanje.

*Opisi djela su preuzeti iz katalog.gkr.hr