Rekapitulirajući prošlu godinu u Katapultu, ne možemo ne ocijeniti ju odličnom. Osim što smo sa ZIGO-om Rijeka i Studio TiM-om u tiskanom izdanju objavili dvije nove knjige koje su digle svjetlucavu, magičnu prašinu kojoj se svaki mladi autor barem potajno nada, a riječ je o knjigama „Dnevnik jednog političara“ Luke Murine i „Parabajka“ Ivane Kovačić koje se sadržajno, svaka na svoj način, dotiču narodu „škakljive“ tematike politike i istospolne ljubavi, otkrili smo i magične draži digitalnog izdavaštva.

To elektroničko izdavaštvo... Ne možeš s njim, ne možeš bez njega. Nakon svih pretporođajnih i porođajnih muka u kojima se našlo na hrvatskom tržištu knjiga, čini se kako cijela priča počinje dobivati svoj smisao.

Posljednjih godina vođene su brojne rasprave koje se nisu toliko bavile načinom kako? - barem u onom tehničkom smislu stvari su bile prilično jasne jer je ostatak svijeta koji se kako-tako uhvatio u koštac s revolucijom u izdavaštvu, postavio neke sasvim logične temelje da digitalne knjige nađu svoje mjesto pod suncem. U našim okvirima zanimljivijim su se pokazala pitanja zašto i za koga.

Suočeno sa surovom realnošću u kojoj je kultura čitanja u krizi, a čitalačka publika u brojčanom opadanju jer se, između ostalog, navika čitanja sve češće zamjenjuje nekim drugim navikama (recimo navikom od 12+ sati rada dnevno kako bismo održavali naviku plaćanja računa jer smo, eto, navikli na električnu energiju, toplu vodu i grijanje, a imamo i tu dosadnu naviku da se hranimo barem dva puta dnevno) elektroničko izdavaštvo moralo je zadovoljiti i osnovni preduvjet – minimalnu informatičku pismenost i korištenje internetom. Prema popisu stanovništva iz 2011. godine 57,4% stanovništva koristi se internetom što je ipak tek dobar pokazatelj, ali kako je Aaron Levenstein rekao: „Statistika je kao bikini: puno otkriva, a skriva najvažnije“. Postavilo se pitanje koliko se ljudi uistinu koriste tim alatom i koliko su spremni prihvatiti nove medije. U tom kontekstu trebalo je donijeti odluku - isplati li se trud koji je potrebno uložiti u pripremu e-izdanja i njihov marketing koji je ovdje ipak najključniji od svih ključnih trenutaka?
Unatoč svemu, priča se zahuktala.

Prednosti e-izdavaštva zapravo su velike i dobro poznate onima koji ga prate. Najvažnije u cijeloj priči je to što postoji široka i jednostavna dostupnost, ali i činjenica da u Hrvatskoj digitalna knjiga još uvijek nije komercijalna pa je cijena čitanja prilično niska ili je uopće nema. Populariziranjem brojnih digitalnih platformi kod nas otvorile su se brojne mogućnosti za sve koji se književnošću bave ili je podupiru čitanjem.
U jednu takvu avanturu krenuli smo i mi. U tom pothvatu izabrali smo ISSUU platformu za digitalno objavljivanje koja se statistički pokazala dobrom – ona broji 52 milijuna čitatelja i 210 tisuća novih objava mjesečno.

Osnovna ideja bila je napraviti bazu e-izdanja knjiga koje su u Ediciji Katapult u tiskanom obliku objavljivane od 2006. do danas, knjiga koje će čitateljima biti dostupne potpuno besplatno u svemiru interneta, a uz beskonačne mogućnosti njihove distribucije. Između ostalog, želja nam je bila podsjetiti ljude na knjige koje su, u 8 godina koliko je prošlo od objavljivanja prvih naslova, izašle iz žiže književnog fokusa i predstaviti ih nekoj novoj publici kojoj su ovakvi pristupi knjizi skoro pa inherentni.

Sve u svemu, pokazao se to kao pun pogodak. Na Katapultovom ISSUU profilu i službenoj web stranici „podigli“ smo šest prvih knjiga iz Edicije, a to su redom: „Smeće“, roman nastao u uspješnoj kolaboraciji tri autora: Alena Kapidžića, Envera Krivca i Miše Novkovića; roman „Snuff film“ , djelo samozatajnog genija Gorana Devića; „Kvadratni alfabet“, filozofska poslastica iz pera Marka Tokića; izvrsna „Zlatna pirana“ još izvrsnijeg Nikole Tuteka; „Hermesov poučak“, roman koji je 2006. osvojio nagradu Slavić Društva hrvatskih književnika za najbolji objavljeni prvijenac autora Yvesa Alexandra Tripkovića te „Cyber joint + sex&nasilje“, djelo jednog multitalenta kakav je Marin Tomić.

Naslove smo „dizali“ periodično kroz godinu, s time da je veći dio objavljen u drugoj polovici, a isti su zabilježili 986 čitanja. Važno je također spomenuti da je riječ o knjigama koje su iz tiska izašle 2006. godine u maloj nakladi od svega 200 primjeraka pa je, u usporedbi s dosezima tiskane knjige koju je teže pratiti, ali je moguće „izvući“ okvirne brojke, ovo rezultat s kojim možemo biti vrlo zadovoljni. U 2014. nastavljamo dalje pa si već možete pribilježiti šest novih naslova.

No ako ste propustili već objavljene, evo prilike da ispravite taj propust. Uživajte, ovo je samo za vas!