Naglasit će se specifičnosti svakog razvojnog perioda, kako prepoznati simptome ADHD-a i na koji način možemo biti podrška predškolarcu, školarcu, adolescentu i odrasloj osobi.

Predavanje je namijenjeno odgojiteljicama/odgajateljima, učiteljima/učiteljicama, stručnim suradnicima, roditeljima i svim zainteresiranima.

Održat će se u petak, 3. lipnja u 18 sati u Narodnoj čitaonici.

Morana Jokić je stručni suradnik pedagog u predškolskoj ustanovi i licencirani iLS terapeut, a govorit će o ADHD-u u predškolskoj dobi, odnosno o potrebi rane intervencije. Unutar ovog osmominutnog izlaganja dat će se pregled većine mekih znakova ADHD-a u vrtićkoj i predškolskoj dobi, iz perspektive teorije senzorne integracije, kroz primjere i PPT prezentaciju. Izlaganje će biti prilagođeno svim skupinama, neovisno o njihovom predznanju i stupnju obrazovanja.

Borka Babić, dipl. psihologinja pričat će o tome kako sačuvati i jačati samopouzdanje djeteta dok je u osnovnoj školi, jer je narušavanje samopouzdanja rizik za školski (ne)uspjeh i mentalno zdravlje.

Tea Juretić, socijalna pedagoginja govorit će o ADHD-u u kontekstu srednjoškolskog obrazovanja. Navest će moguće strategije “preživljavanja” srednje škole te pregled ADHD-a simptoma adolescenata kroz teoriju rizičnih i zaštitnih čimbenika.

Zadnji predavač je ujedno i gost iznenađenja te će nam on iz vlastite perspektive pobliže opisati kako se simptomi ADHD-a manifestiraju u odrasloj dobi i kako se nositi s njima. 

Posebno izdvajamo detaljan opis prvog djela predavanja o ADHD-u u predškolskoj dobi budući da  smo do sada najmanje govorili o toj temi. 

Svaki roditelj ponekad svoje vrtićko dijete nazove “hiperaktivcem”. Nije nimalo neuobičajeno vidjeti razigrano i živahno četverogodišnje dijete, čija se pažnja lako premješta s aktivnosti na aktivnost, koje ne voli predugo čekati na svoj red ili dijete koje nerado prihvaća slijeđenje nekih pravila. Sve ovo od navedenog obilježje je svakog djeteta u određenim okolnostima i nije dovoljno da bi roditelji, odgajatelji i stručni suradnici postavili sumnju na ADHD. Takozvana “prekomjerna” aktivnost predškolskog djeteta njegovo je normalno obilježje, ona je prirodna i neizmjerno važna za njegov urođeni otkrivalački nagon koji mu omogućuje da se razvija u autentičnu samosvojnu jedinku.

Što nam je onda činiti kako bi naše promatranje dječjeg ponašanja u smjeru postavljanja opravdane sumnje na ADHD postalo smisleno i znanstveno utemeljeno?

S obzirom na to da ADHD ima bogatu povijest istraživanja koja seže čak do početka 20.st. o ovom sindromu se danas zna mnogo. Stoga u principu postoji dobra osnova za ranu intervenciju koja može početi već od dojenačke dobi. Naše lokalne prilike ni u kojoj mjeri ne zrcale dobre prakse nekih zapadnih zemalja, kako nedostaje povezanosti unutar različitih disciplina i financijskih preduvjeta za kvalitetan rad, roditelji bivaju prepušteni sami sebi do rane odnosno kasnije školske dobi. Gubi se neprocjenjivo vrijeme unutar kojeg dijete s ADHD-om konstantno pokazuje tzv. suptilne ili meke znakove ovog poremećaja. Iako se pojavna slika ADHD-a od dojenačke do mladenačke dobi mijenja, za njezino prepoznavanje jedno od najboljih sredstava znanja su o SENZORNOJ INTEGRACIJI. 

Udruga Buđenje – udruga za razumijevanje ADHD-a osnovana je u Zagrebu 2004., a započela je s radom u ožujku 2005. godine kada je Marko Ferek održao svoje prvo predavanje. Cilj udruge je ukazati da među ADHD populacijom postoje kreativni pojedinci - hiperaktivni sanjari te educirati i podignuti nivo svjesnosti o hiperkativnim sanjarima i ADHD-u. Predsjednik udruge je već spomenuti Marko Ferek, autor inače poznate knjige "Hiperaktivni sanjari". Od nedavno u Rijeci postoji i podružnica Udruge Buđenje s predsjednikom Sašom Pavlićem. Prvi projekt kojim koordinira riječka podružnica jest Ljubičasti telefon.

Projekt „Ljubičasti telefon" osmišljen je u suradnji Udruge Buđenje – udruge za razumijevanje ADHD-a - podružnica Rijeka i Dječjeg doma „Tić“ s ciljem stvaranja platforme za jednostavnije i efikasnije pružanje besplatne psihosocijalne potpore i savjetovanja kroz formu telefona, e-mail-a i Facebook stranice.

Projekt se u potpunosti financira namjenskim sredstvima Ministarstva zdravlja i provodi se na području Rijeke.

Kome se pruža besplatna podrška i savjetovanje? 
Učiteljima, stručnim suradnicima, roditeljima i djeci.

Savjetovanja se odnose na probleme u koncentraciji i pažnji, hiperaktivnosti i impulzivnosti.

Web udruge: http://www.budenje.hr/ 

Facebook Ljubičastog telefona.:  https://www.facebook.com/LjubicastiTelefonRijeka/