Danski recept za sreću i posao, a nije hygge: strategija iz Kopenhagena u koju vrijedi zaviriti
Ovaj put nas nije privukao pretjerano komercijalizirani danski koncept sreće, već nešto znatno ozbiljnije i opipljivije.
Wonderful Kopenhagen, središnja turistička organizacija danske prijestolnice, predstavila je krajem ovogodišnjeg siječnja novu destinacijsku strategiju Kopenhagena čije smjernice vrijede za razdoblje do 2020. godine, ali i nakon nje. U jednom knjižničnom magazinu u Rijeci, dakle svemu onome što zvuči miljama daleko od turizma, ne bi se njome opterećivali da nam inicijalnu pažnju nije privukla snažnim naslovom odnosno ključnim geslom - “kraj turizma kakvog znamo”, a potom osvojila sadržajem koji doista govori o jednom drugačijem poimanju zajednice oslonjene na turizam.
Turisti i građani - granice više nema
Razrađene teze su fokusirane na nestanak klasičnih turista jer Kopenhagen u svojoj budućnost želi ljude koji redovito dolaze u grad (ne samo u jednokratan posjet!) i to ne samo s motivom stvaranja vlastitih fotografija i slanja razglednica rodbini već pružanja dodane vrijednosti zajednici s kojom se turisti spajaju na dosad neviđene načine, uključuju u lokalni život, kulturu, stvaralačke procese, poslovanje… Fascinantan je upravo naglasak koji strategija stavlja na poduzetništvo, poslovanje i inovacije vjerujući da upravo u novim proizvodima koji nastaju sinergijskim suradnjama leži i ključ privlačenja većeg broja kvalitetnijih gostiju. Uz navedeno, očito je i da Kopenhagen želi stvoriti zajednicu u kojoj turizam ne uništava gradsko tkivo i urbano življenje (dolazak stanovnika iz središta gradova radi iznajmljivanja nekretnina…) nego postaje njegov ključni dio, impuls, dodana vrijednost…
Riječ je o vrlo korisnom štivu koje vrijedi pažljivo čitati iako možda sami ne osjećate da trenutno imate bilo kakve veze s klasičnim turizmom - sadržaj koji strategija nudi tiče se svih kreativnih i proaktivnih pojedinaca kojima je prije svega stalo do lokalne zajednice u kojoj žive i djeluju.
Fascinantan broj inovacija
Uz ovakvu strategiju danska središta se pokazuju kao sve zanimljivija odredišta - upravo je u Danskoj i ovogodišnja Europska prijestolnica kulture Aarhus čija je jedna od glavnih atrakcija Dokk1, fascinantna nova knjižnica koja je ujedno i turistička atrakcija, predmet pisanja prestižnih poslovnih časopisa poput Forbesa. Ne treba nas stoga čuditi što se na listi inovacija Danska nalazi na samom vrhu Europe s laskavim epitetom lidera, a naša Hrvatska na bizarnim nelaskavim mjestima na samom začelju kolone!
Nećemo duljiti - pogledajte listu europskih inovatora i pročitajte turističku strategiju Kopenhagena.
Preuzmi strategiju: